Twórcy gry w celu uprzyjemnienia nam rozgrywki podzielili bohaterów na 3 grupy. Różnią się one od siebie głównym atrybutem (siłą, zręcznością bądź inteligencją), ale nie tylko. Posiadają również "role", które sprawiają, że dla jednego bohatera łatwiej jest pokonywać przeciwników, innemu creepy lub wspierać sowich kompanów.
Role przydzielane w docie 2:
Można również wybrać, czy bohater ma walczyć wręcz, czy też na dystans. Atrybutem głównym walczących wręcz jest zazwyczaj siła, rzadziej zręczność.
Runy to bonusy pojawiające się na rzece w określonym czasie 00:00, 02:00, 04:00 etc. Runa nie pojawi się jeżeli poprzednia nie została zabrana. Runę można aktywować od razu lub zapakować w butelkę na późniejsze użycie.
Runy jakie można znaleźć:
Role przydzielane w docie 2:
- Carry: Postać stanie się bardziej przydatna w późniejszych fazach gry pod warunkiem, że zdobędzie sporą przewagę w ilości zarobionego złota.(Sniper, Tiny)
- Nuker: Potrafi szybko zabijać wrogich bohaterów, używając zaklęć zadających wysokie obrażenia i mających niski czas odnawiania. (Phoenix, Lina)
- Durable: może dłużej wytrzymywać w potyczkach drużynowych. (Wraith King, Centaur Warrunner)
- Pusher: Pozwala na szybkie oblężenie i zniszczenie wieży lub koszar w dowolnym momencie gry. (Dragon Knight, Lycan)
- Support: Może się skupić na korzystaniu z umięjetności w celu osiągnięcia przewagi dla drużyny, niż na gromadzeniu złota i przedmiotów. (Witch Doctor, Crystal Maiden)
- Initiator: Postać przystosowana do rozpoczynania potyczek drużynowych. (Axe, Faceless Void)
- Jungler: Może efektywnie farmować neutralne creepy w dżungli na początku gry. (Enigma, Chen)
- Escape: Posiada umiejętność szybkiego uniknięcia śmierci. (Ember Spirit, Anti-Mage)
- Disabler: Ma przynajmniej jedno zaklęcie wyłączające z gry. (Lion, Shadow-Shaman)
Można również wybrać, czy bohater ma walczyć wręcz, czy też na dystans. Atrybutem głównym walczących wręcz jest zazwyczaj siła, rzadziej zręczność.
Runy to bonusy pojawiające się na rzece w określonym czasie 00:00, 02:00, 04:00 etc. Runa nie pojawi się jeżeli poprzednia nie została zabrana. Runę można aktywować od razu lub zapakować w butelkę na późniejsze użycie.
Runy jakie można znaleźć:
- Runa Podwójnych Obrażeń.
- Runa Niewidzialności (45sek.)
- Runa Iluzji (2 iluzje na 75 sekund)
- Przyśpieszenie o 100% (30sek.)
- Runa Regeneracji (100HP/sekundę oraz 67Mana/sekundę, kończy się, gdy bohater zostanie zaatakowany lub jeśli jego mana i zdrowie będą pełne)